Kamila Kuprowska-Stępień

Z wyróżnieniem ukończyłam psychologię kliniczną dzieci i młodzieży w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej (obecnie Uniwersytet Humanistycznospołeczny SWPS), a następnie obroniłam doktorat w dziedzinie nauk społecznych w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.

Od początku swojej kariery zawodowej specjalizuję się w psychoterapii dzieci i młodzieży. Jestem certyfikowaną psychoterapeutką systemową, psychotraumatologiem oraz terapeutą EMDR (ang. Eye Movement Desensitization and Reprocesing). W swojej pracy terapeutycznej wykorzystuję wiedzę z zakresu współczesnej psychologii rozwojowej oraz odkryć neurobiologii, z uwzględnieniem funkcjonowania układu nerwowego u dzieci i nastolatków po doświadczeniach traumatycznych. Ponadto w pracy z najmłodszymi zwracam uwagę na kontekst rodzinny. Interesuję się międzypokoleniowymi powiązaniami, które mogą być zarówno cennym źródłem, jak również nieuświadomionym zagrożeniem. Integruję podejście systemowe z podejściem psychodynamicznym.

Przynależę do Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej, Stowarzyszenia Psychologii Rozwoju Człowieka, Polskiego Towarzystwa Terapii EMDR. Swoją pracę poddaję superwizji w nurcie systemowym, psychodynamicznym oraz EMDR.

Jestem autorką publikacji: Zajęcia Rewalidacyjne PEWNY START „Percepcja słuchowa” wydawnictwo PWN, część 1 i 2
Jestem autorką materiału psychoedukacyjnego dla nauczycieli na temat depresji i lęku u uczniów i uczennic szkół podstawowych dla platformy edukacyjnej VULCAN.

Pracuję w Przedszkolu z Oddziałami Integracyjnymi nr 422 na stanowisku psychologa ds dzieci z niepełnosprawnością.

Wykszałcenie:

  • Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej (obecnie Uniwersytet Humanistycznospołeczny SWPS) kierunek psychologia, specjalność: psychologia kliniczna dzieci i młodzieży (2014)
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej: doktor nauk społecznych w dziedzinie pedagogiki (2019)
  • 2-letni staż diagnostyczno-terapeutyczny w Fundacji Synapsis (2011-2013)

     

Ścieżka kariery

  • Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 21 (2015-2017) stanowisko: psycholog

  • Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 12 (2016-2022) stanowisko: psycholog/psychoterapeuta

  • Prywatna praktyka psychoterapeutyczna (2017-obecnie)

  • Przedszkole z oddziałami integracyjnymi nr 422 (2024 – obecnie)

Najważniejsze w terapii…

jest wspierające, cierpliwe towarzyszenie w rozwoju, zmianie lub przepracowaniu trudnego doświadczenia, dostosowanie tempa do możliwości młodszych Pacjentów oraz stworzenie im bezpiecznej przestrzeni, w której bawiąc się poznają siebie.

Najważniejsze szkolenie…

to wszystkie te, które odnoszą się do traumy rozwojowej, a w szczególności całościowe szkolenie z Psychotraumtologii Praktycznej organizowane przez Pomorską Fundację Psychotraumtologii oraz szkolenia specjalistyczne EMDR rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Terapii EMDR.

Ulubiony cytat:

Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.

J.Korczak