Kamila Kuprowska-Stępień
Z wyróżnieniem ukończyłam psychologię kliniczną dzieci i młodzieży w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej (obecnie Uniwersytet Humanistycznospołeczny SWPS), a następnie obroniłam doktorat w dziedzinie nauk społecznych w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Od początku swojej kariery zawodowej specjalizuję się w psychoterapii dzieci i młodzieży. Jestem certyfikowaną psychoterapeutką systemową, psychotraumatologiem oraz terapeutą EMDR (ang. Eye Movement Desensitization and Reprocesing). W swojej pracy terapeutycznej wykorzystuję wiedzę z zakresu współczesnej psychologii rozwojowej oraz odkryć neurobiologii, z uwzględnieniem funkcjonowania układu nerwowego u dzieci i nastolatków po doświadczeniach traumatycznych. Ponadto w pracy z najmłodszymi zwracam uwagę na kontekst rodzinny. Interesuję się międzypokoleniowymi powiązaniami, które mogą być zarówno cennym źródłem, jak również nieuświadomionym zagrożeniem. Integruję podejście systemowe z podejściem psychodynamicznym.
Przynależę do Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej, Stowarzyszenia Psychologii Rozwoju Człowieka, Polskiego Towarzystwa Terapii EMDR. Swoją pracę poddaję superwizji w nurcie systemowym, psychodynamicznym oraz EMDR.
Jestem autorką publikacji: Zajęcia Rewalidacyjne PEWNY START „Percepcja słuchowa” wydawnictwo PWN, część 1 i 2
Jestem autorką materiału psychoedukacyjnego dla nauczycieli na temat depresji i lęku u uczniów i uczennic szkół podstawowych dla platformy edukacyjnej VULCAN.
Pracuję w Przedszkolu z Oddziałami Integracyjnymi nr 422 na stanowisku psychologa ds dzieci z niepełnosprawnością.
Wykszałcenie:
- Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej (obecnie Uniwersytet Humanistycznospołeczny SWPS) kierunek psychologia, specjalność: psychologia kliniczna dzieci i młodzieży (2014)
- Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej: doktor nauk społecznych w dziedzinie pedagogiki (2019)
- 2-letni staż diagnostyczno-terapeutyczny w Fundacji Synapsis (2011-2013)
Ścieżka kariery
-
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 21 (2015-2017) stanowisko: psycholog
-
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 12 (2016-2022) stanowisko: psycholog/psychoterapeuta
-
Prywatna praktyka psychoterapeutyczna (2017-obecnie)
-
Przedszkole z oddziałami integracyjnymi nr 422 (2024 – obecnie)
Najważniejsze w terapii…
jest wspierające, cierpliwe towarzyszenie w rozwoju, zmianie lub przepracowaniu trudnego doświadczenia, dostosowanie tempa do możliwości młodszych Pacjentów oraz stworzenie im bezpiecznej przestrzeni, w której bawiąc się poznają siebie.
Najważniejsze szkolenie…
to wszystkie te, które odnoszą się do traumy rozwojowej, a w szczególności całościowe szkolenie z Psychotraumtologii Praktycznej organizowane przez Pomorską Fundację Psychotraumtologii oraz szkolenia specjalistyczne EMDR rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Terapii EMDR.
Ulubiony cytat:
Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.
J.Korczak